Podczas gdy dźwięk buczący rahmansky
Ich publikacja pokazuje jedną z pięknych legend karpackich, który był w polu widzenia wielu badaczy, naukowców. Legenda wyjaśnia, dlaczego istnieją dwa Hucułów pisanka i dlaczego malują znakiem niedokończonej drogi.
"Bom boom-m-m-m - słyszysz? Hush, sir! "- Old gutsul palec do ust i uszu - do kamienia. Człowiek zamyka oczy przez kilka minut leży nieruchomo na ziemi - aby słuchać, co dzieje się w głębi Karpat. A potem zaczyna śpiewać bardzo znane melodie. "Co to jest?" - Ask. "Humming Bells rahmanski" - mówi.
Dwa Wielkanoc
"Na zamówienie bardzo dawna - zaczyna się historia Michaela Vandzhurak Verkhovini - dwa razy Hucułów świętujemy Wielkanoc. Pierwszy - Zmartwychwstanie Chrystusa. A dwadzieścia pięć dni po Wielkanocy - Easter Rahmansky. W tym dniu w górach można usłyszeć muzykę dźwięki - przejdź do niektórych szczytów i spadek na ucho do ziemi. "
wakacje Obidva, wyjaśnia na ściśle powiązane. W
dniu Paschy, po rodzinie breakfasting svyachenym, hostessa (właściciel)
ma powłokę kościoła konsekrowanego w pisanki i wielkanocne jajka i
niech do wody - rzeki lub strumienia. Uważa się, że przez trzy i pół tygodnia ona doplyvet do Ziemi Rahman i powiadamiają o nich, że to niedziela. Ocena i następnie Rahmani wszystkie rahmanski dzwonka.
"Podczas gdy płynie woda shkaralupka, ponownie zamienia się w jajo - dodaje uroku historii, Michael. - A te jaja rozgovlyayutsya Rahmani (zakończyć post - redaktorshu).
Święty - nie święte
Zazwyczaj górali zdaniem Rahmansky Wielkanoc, która jest czwartym środy do niedzieli. Podejmowane są próby w tym dniu nie trudne do zrobienia, nie przerywaj i szyć, nie kopać. Niektóre z nich są wysoko w górach, aby usłyszeć od podstaw dzwoniły. Mówią, że słyszą to nie wszystko. "Dla dużych ziemi grzeszników Nimoy jest" - stawia punkt w jego historii gutsul życia. Coś zmusza nas również przyłożył ucho do kamienia.
Należy powiedzieć, że Rahmansky Wielkanoc - święta, które w Karpatach stopniowo żyją dłużej niż ich. Hucułów
Dziś naprawdę powstrzymują się od pracy, ale w większości formalnie
dziedziczy tradycje - kilka potrafią wyjaśnić, dlaczego to się robi.
Szczęśliwe Rahmani
Legenda
Rakhmanov, i są one znane tylko na Ukrainie, ponad tysiąc lat "- pisze
antropolog Olexa Voropay w swojej książce" Tradycje narodu ukraińskiego
". Naukowiec uważa, że Rahmansky Wielkanoc jest pozostałością przedchrześcijańskich wierzeń Ukraińców. Na
początku ubiegłego wieku, to święto było dość powszechne: jego opisy są
gromadzone w Karpatach, na Podole i Lwów, Kijów i obszar Połtawa,
Czerkasy i Chersoniu na.
Tłumaczenia zapisane w różnych regionach, różnie wyjaśniać kim są ci Rahmani i gdzie mieszkali. Oświadczeń
mieszkańców centralnych regionów Ukrainy, dla Voropay, były te: "Nasz
świat jest podzielony na trzy części: niebo, ziemię i podziemie. Głęboko pod ziemią, jak raj, żyć błogosławieni ludzie Rahman. Nie wiem po płycie. Dlatego
ludzie muszą poinformować o wystąpieniu z największych na świecie
święto Paschy, rzucając w muszli rzeki z pisanki - i żeglowania do
Rakhmanov.
W Karpatach, powiedział nieco inaczej. "Povistuyut
Hucułów, że Rahmani - to chertsi (mnichów - redaktorsha), tylko Rusnak,
są one tak wielkiej wiary, tak jak my - napisał znawca tradycji
gutsulsky, autor pięciu objętość" Huzulschyna Vladimir Szuchewycz. - Żyją daleko na wschód od klasztoru, gdzie prowadzić pobożne życie. Dziękujemy
im, bo oni odpokutować za grzechy nasze, czczo przez cały rok,
skoromnichayut tylko, że Wielkanoc jest podzielony na dwanaście jedno
jajo, który doprowadza wodę ... Rahmani - te rzeczy naszej krwi (rodzina), więc osoby starsze prowadzenia na Wielkanoc ścisłe Rahmanskogo szybko.
Прародичі Ukraińców?
Na podstawie materiałów etnograficznych, zwolennicy teorii ariiv Rakhmanov traktować jako naszych dalekich krewnych. Teraz jest kilka sugestii, które mogą mieć tych mitycznych postaci. Na przykład, po aryjskiej diaspory w Indus. Lub społecznych kasty kapłanów, braminów. pokolenia Okremishnim tam, którzy żyją w większości krajów wschodniej praukrainskih terytorium.
Były próby ożywienia obchody Świąt Wielkanocnych w Rahmanskogo nowe wcielenie. to święto kojarzy Neoyazichniki z upamiętnienie prawa duchowe wszechświata. Obrzęd rzucania shkaralupi.z pisanek w rzekach, które płyną do morza, zgodnie z wymiany informacji z sił duchowych przodków.
Siła tradycji
Hucułów mówić prawdę, nie jest zbyt przesiąknięty ich interpretacji mitów. Dla
tych, którzy wiedzą mało, i że Rahmansky Wielkanoc z przodków
obchodzony jako święty dalekich krewnych - sprawiedliwych i pobożnych
ludzi, których modlitwy i uczciwości w ciągu wieków przechowywane
Karpat. Magia
komunikacji z nich jest malowanie pisanek specjalnych - w skorupce,
który jest wrzucany do rzeki, malowane znaki niekończącą się drogą.
Jeden
gutsulsky legenda ostrzega, że koniec świata przyjdzie, gdy ani jeden
malowane pisanki, gdy powłoka nie pływa w wodzie, gdy nie Rahmani
dowiedzieć się o festiwalu i Karpat nie słyszy podziemnego pierścienia.
Dlatego co roku górale piszą Jaja i świętować drugi Wielkanocy.
Treść artykułu (Polska)