Ще рік тому лише кілька безшумних невеликих автомобілів
каталися по обгородженій трасі в місті Теджон (Південна Корея). Ці авто
здатні здивувати будь-кого, так як енергію вони отримують прямо під час
руху, з-під асфальту, причому без контакту з рейками або проводами. Цей
експеримент показав шлях здешевлення транспорту при перехід авто на електричну
тягу.
Свою систему безконтактного підживлення електромобілів розробили і побудували два партнери - Корейський інститут науки технологій (KAIST) і компанія CT & T, що спеціалізується на електромобілях, головним чином гольф-карах. Називається ця система "Online Electric Vehicle" (OLEV).
У березні 2010 року перший в світі практичний комплекс почав перевозити пасажирів. Корейські фахівці вважають новинку проривом в галузі, підвищення чистоти та безпеки транспорту при скороченні витрат. Офіційно пустили в реальну експлуатацію першу дорогу з бездротовою підзарядкою електромобілів. Човникові колісні поїзда, стали розкочувати по доріжках величезного розважального центру Seoul Grand Park, що поєднує в собі луна-і зоопарк, ботанічний сад і музей сучасного мистецтва. Він розташований на південь від корейської столиці в невеликому місті Квачхон (Gwacheon).
Для забезпечення такого фокуса під полотном траси укладені спеціальні електромагнітні передаючі стрічки, а в днищі машини вмонтовані приймальні котушки. Стрічки встановлені не по всьому маршруту, а на декількох сегментах, кожен з яких автоматично включається, тільки коли електромобіль виявляється над ним. Між зарядними сегментами машина пересувається за рахунок накопиченої раніше енергії.
Загальна протяжність траси в Сеульському гранд-парку становить 2,2 кілометра. На них влаштовано три зарядних сегмента протяжністю по 122,5 метра кожний, плюс ще один сегмент в 5 м. У сумі вони налічують 372,5 м - 16% від загальної довжини маршруту автопоїзда.
Якщо досвід експлуатації автопоїздів у Сеульському Мегапарку виявиться успішним, KAIST та міська влада адаптують систему OLEV для міських автобусів: угода про це між урядом Сеула і південнокорейським інститутом вже підписано.Прі цьому прокладати зарядні стрічки доведеться лише під п'ятою частиною кожного маршруту: біля зупинок, на перехрестях.
Перші дослідні прототипи таких міських ліній повинні з'явитися в 2011-2012 роках, а масовий вихід фінального продукту на ринок корейці намічають на 2013-й.