| Ми вже знаємо про те, що можливо здійснювати
індивідуальні тури в VIP вагоні електропоїзда, який чіпляється до
потягів різноманітного проходження по спеціально обраному вами
маршрутом. Такі приємні поїздки по країнах і континентах, не виходячи з
автобусного готельного номера, пропонує зробити своїм клієнтам німецька
туристична компанія. |
Ми вже знаємо про те, що можливо здійснювати індивідуальні тури в VIP вагоні електропоїзда, який чіпляється до потягів різноманітного проходження по спеціально обраному вами маршрутом. Такі приємні поїздки по країнах і континентах, не виходячи з автобусного готельного номера, пропонує зробити своїм клієнтам німецька туристична компанія. "Ротель" - це скорочення від rollende hotel - "що котиться готель", який придумав і запатентував як принцип роботи, підприємець Георг Хельтль.
Спочатку він організовував звичайні автобусні тури по Європі, під час яких нерідко влаштовувалися ночівлі у наметах. Протягом 1959 народився проект, який був названий - "Ротель". Вперше за задумом бізнесмена був побудований багатомісний спальний причіп до автобуса і проведені перші міжнародні вояжі з комфортним нічлігом на колесах. Пізніше компанія стала користуватися інтегрованими туристичними лайнерами з вбудованим спальним відсіком на всіх пасажирів і аналогічними комбінованими вантажівками.
Основні типи "Ротель": вантажівка з пасажирської "будкою" і спальним причепом або автобус з таким же причіпним мікроготелем. Для 20-24 мандрівників призначені готелі, що складаються тільки з одного транспортного засобу - вантажівки зі спальним відділенням або трансформованого автобуса. Туристична компанія стверджує, що аналогів в світі цього досвіду подорожей до цих пір немає. Якщо не вважати, звичайно, поїздки в автокемперів і причепах - дачах, які відбуваються "приватним порядком". Близькою аналогією подібним подорожей є традиційні автобусні тури. Але їхні маршрути прив'язані до стаціонарних готелів, мотелів чи кемпінгів, по - цьому "крок вліво, крок вправо" вкрай обмежений.
Ротельний тип подорожей абсолютно вільний і може подарувати своїм мешканцям можливість провести незабутні ночі далеко від цивілізації з прийнятним рівнем комфорту. Транспортні засоби пересуваються як по дорогах, так іноді і поза. На подолання невеликих водних перешкод вирішуються вантажівки компанії. Всі рухомі готелі - це перероблені автобуси і вантажівки марки Mercedes. Найбільш передові тут автобуси моделі O404 на них встановлено 24 крісла для пасажирів у передній частині салону і 26 спальних місць ззаду. На стоянці можна розкласти все необхідне для приємного відпочинку далеко від населених пунктів, оскільки місця вистачить навіть для тентів, стільців, провізії та іншого всередині автобуса під девізом: "Все своє вожу з собою!"
Якщо передбачається, що в дорогу збереться значна компанія, в розпорядженні є і більш місткі готелі на колесах. Це комбінація з переробленої тривісної вантажівки (в його кузові - тільки сидячі місця) і причепа зі спальними відсіками. Така зв'язка розрахована на 34 мандрівника. Інший варіант, як ми вже говорили, це пара, що складається з традиційного туристичного автобуса і спального причепа, що вміщує 40 туристів плюс водія і гіда. Перевага цієї схеми в тому, що по прибуттю на місце спальний причіп можна залишити в таборі до вечора "нудьгувати", а одиночний автобус пустити на прилеглі екскурсії.
Ліжка в "Ротель" налічують в довжину 1,83 метра. Висота ж "пенала", що надається в розпорядження людини, всього 0,9 м. У готелі є одномісні і двомісні номери, одномісний номер складається з вікна зі шторками і внутрішнього освітлення. Один пенал закріплюється за одним власником на весь тур. До речі, під час руху в спальних відсіках ніхто не лежить, доступ до "номеру" відкривається тільки на стоянці (фото Rotel Tours).
Сам автобус (або вантажівка) Rotel обладнаний туалетом і розкладною кухнею. Що до душу, то на маршрутах передбачені епізодичні зупинки в звичайних кемпінгах або недорогих готелях (там, де це можливо). Більшу ж частину подорожі умови туру з "Ротель" можна назвати спартанськими. Але не біда: саме така філософія цього проекту. Подорожі в "Ротель" вибирають ті, кому особливий комфорт не потрібен, а куди важливіше рідкісна можливість відвідати справжню глибинку в самих різних країнах, розташованих практично по всій земній кулі. Готельна кухня надає мешканцям готелю сніданки і вечері. При цьому компанія намагається більше закуповувати продуктів у країнах перебування, з урахуванням національної кухні. На обіди готель зупиняється біля ресторанів чи інших точок громадського харчування, або мандрівникам надається можливість самим купити будь-яку місцеву їжу. Але якщо нічого такого в даній точці маршруту і близько не спостерігається - кухня відкривається і на обід.
Представники компанії підкреслюють, що прагнуть показати туристам справжню природу і культуру обраної країни. Так, що заїзди в глухі села десь в Африці чи Південній Америці - звичайна справа. Програма виділяє достатньо часу для піших прогулянок в околицях чергового мобільного табору та ознайомлення з визначними пам'ятками.
Всього у компанії є близько півтора сотень маршрутів у Європі, Африці та Близькому Сході, Азії, Австралії та Нової Зеландії, Північній і Південній Америці. Залежно від віддаленості країни і складності програми експедиції тур може тривати від одного тижня до 50 днів. Загальна схема практично скрізь однакова. Літаком туристи вилітають у вихідний місто, де їх чекає готель на колесах.
Протягом декількох діб він їздить по країні (або декількох сусідніх країнах), потім повертається в початковий пункт, звідки клієнти, природно літаком, відправляються назад додому. Тільки в короткі європейські маршрути, що стартують в одному з німецьких міст, переліт зі зрозумілих причин не включений. Можна уявити, що подібна "класична" поїздка на інший континент тривалістю днів у 15, з бронюванням готелів і кемпінгів по ходу "траси", з місцевим транспортом, наймом гідів, з екскурсіями в найцікавіші місця і з відвідинами різних пам'ятників культури та архітектури, з морськими і річковими прогулянками, з подвійним (як мінімум) перельотом і всіма супутніми послугами, з харчуванням, нарешті, - виллється в значну суму.
Готель на колесах (і його персонал) поєднує в собі відразу багато функцій, а отже, економить кошти. Може бути, в цьому і полягає один із секретів привабливості такого моторизованого турпоходу. 22-денну подорож в саме серце Сахари за $ 3200 - хіба не спокусливо? А вояж майже через всю Південну Америку уздовж узбереж Тихого і Атлантичного океанів - 34 дні за $ 4400 (включаючи переліт з Європи і назад в економ)? А майже двомісячна експедиція навколо всієї Австралії за $ 7 тисяч, включаючи знову ж авіапереліт з Франкфурта і назад?
Флот компанії, розміщений у всіх частинах світу, налічує загалом більше 3500 ліжок, на яких сумарно за рік туристи встигають провести 600 тисяч "людино-ночей". Можна впевнено сказати: бізнес-ідея невибагливого і дешевого готелю-мандрівника, придумана почасти через післявоєнної розрухи і (відносної, звичайно ж) бідності, виявилася напрочуд живучою.
|