Неділя, 19.01.2025, 09:18Головна | Реєстрація | Вхід

Меню сайту

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей
Головна » Статті » Корисне

Карпати: Загальний аналіз інфраструктури гірськолижних курортів

Україна має реальні перспективи для розвитку лижних курортів. Мова піде про Карпатський регіон, де висота вершин досягає 2 000 м. Сніговий покрив утримується півроку, а в окремих місцях - до 8 місяців.

Заходами щодо розвитку іноземного і внутрішнього туризму, затверджених розпорядженням Кабміну України від 27 червня 2003 року № 390-р, передбачено:
- Визначення земельних ділянок для створення відповідної туристичної інфраструктури, в тому числі для облаштування гірськолижних трас;
- Створення гірськолижних центрів на горі Красія, полонині Драгобрат, Воржавскіх полонинах, місцевості Синяк;
створення гірськолижного курорту з центром у с. Поляниця (Болехівська міськрада Ів.-Франківської обл.).
- Створення гірськолижного курорту з центром у с. Розлуч Турківського району і гірськолижної станції поблизу сіл Тисовець, Козлова, Плав'і, Тухля, Гребенів, Нижня та Верхня Рожанка Сколівського району Львівської обл.

Загальний аналіз інфраструктури гірськолижних курортів.

Загалом, ситуацію з інфраструктурою для гірськолижного відпочинку в Україні можна охарактеризувати як недостатню. У вихідні та святкові дні в більшості курортів схили завантажені на 200-300%. У Славському в пікові дні очікування в черзі може досягати 2-х годин, у Буковелі - 1 година.

Якщо говорити про готелі, то ситуація аналогічна - неможливість влаштуватися в пік сезону. Тому 2 / 3 туристів-гірськолижників проживають у приватному секторі. Далеко не всі здають в найм будови відповідають елементарним уявленням про зручності, але вибору немає через дефіцит житла. Тому й ціни "кусаються". Умови, за яких в Словаччині потрібно платити 10 євро на добу, в Австрії - 15 євро, в українських Карпатах становлять 20, а то й 30 євро (ціни в публікації наведено станом на кінець 2004 року). Проблеми з харчуванням. Так, у Славському, найбільш розвиненому в плані інфраструктури курорті, є всього З ресторану з загальною кількістю 300 місць, і це при щоденному потоці туристів в 4-8 тисяч.

Сервіс на самій горі теж примітивний. Не вистачає барів, Арге-ski.Обслуговуючого персоналу на курортах, принаймні, в 5 разів менше, ніж потрібно за мірками сучасної індустрії гостинності. У результаті весь сервіс зводиться до набору: ліжко, підйомник, шашлик і гаряче вино.Останнім часом з'явилися комплекси з повним наданням послуг: саунами, басейнами, спортзалами, барами, казино, нічними клубами.Але це крапля в морі. Вони здатні обслужити по вищому розряду лише 5% туристів.

А питання безпеки! Туристи використовують підйомники, які встановлені тут 20-30 років тому. У Карпатах немає жодного гірськолижного схилу, обладнаного за міжнародними стандартами. Всі наші схили для екстремалів. Щоб вирішити проблему безпеки лижників, потрібен адміністративний підхід. А поки у нас немає навіть структури, що сертифікує схили.

У минулому році загинула людина. Дуже складно надати допомогу людині, яка отримала травму в горах, особливо з поламаною кінцівкою.У розвинених країнах існує вертолітний служба, яка окупає себе за рахунок страховки. А у нас навіть спортсмени не застраховані!

Таке емоційне виступ прозвучав з вуст віце-президента Національної федерації гірськолижного спорту Броніслава Омецинського Францевича на Національному туристичному прес-клубі, що відбувся наприкінці минулого року в столичному готелі "Прем'єр-Палас" Нинішня публікація присвячена характеристиці основних гірськолижних центрів країни та їх перспективи. Також подаються відомості про інфраструктуру, місцерозташування, під'їзних шляхів, наявності трудових ресурсів, форму власності і ступеня привабливості проектів будівництва та модернізації гірськолижних курортів для інвесторів.

Огляд основних гірськолижних центрів і районів

Львівська область.

Найбільший і найбільш розкручений гірськолижний курорт України - Славське (Сколівський район). Знаходиться в 150 км від Львова на залізничній гілці Львів-Чоп. У найактивніші дні сезону тут щодня відпочивають 4-5 тисяч туристів (у вихідні дні в два рази більше). Цей гірськолижний центр найбільш відвідуваний росіянами. В останні два сезони, за даними місцевої адміністрації, річний приріст відпочиваючих склав 20%.

Однак, говорити про збереження подібних темпів збільшення не можна.Прикордонної цифрою кількості відпочивальників у Славському з урахуванням вже запланованих і споруджуваних трас є 12-15 тисяч на день. Зараз же засоби розміщення можуть надати дах 2 500 осіб.

Ціновий рівень Славського вельми різнорідний. Тут можна знайти житло від 20 грн. в день в багатомісної кімнаті без зручностей і зняти номер в готелі від 120 до 500 грн. на добу. У середньому 20% приїжджих витрачають в день 100 грн, 50% - 100-150 грн, 20% -
150-200 грн. і 10% - більше 250 грн. Основний комплекс - гора Тростян
(1 236 м) знаходиться у власності спортивного товариства "Динамо".Власник не стурбований модернізацією. Витягів більше 30 років, основні схили не підготовлені, немає штучного снігу. У пік сезону та вихідні дні очікування в черзі на підйомник становить від півгодини до двох годин. Таким чином, добре катається лижник замість 20-30 можливих спусків на день робить тільки 5-8. Якщо до черг і облізлій-льодистого схилах додати жахливі дороги і часті аварії на бугелі (кожні 5-7 хвилин), стає незрозуміло, чому люди взагалі туди їдуть. Відповідь приблизно може бути тільки один: стрімке зростання попиту на екстремальні види туризму, зокрема, гірськолижний курорт.

Керівництво "Динамо" в інтерв'ю різним газетам в 2003-2004 роках заявляло про плани будівництва сучасної крісельної дороги з центру села (бази "Динамо") до підніжжя гори Тростян. Також ходили чутки про будівництво канатки до урочища "Варшава". Однак, реально на Тростяні планується установка швидкісної бугеля дороги на центральному схилі і купівля одного потужного ратрака (машини для вирівнювання та ущільнення снігових схилів). Запуск раніше придбаної системи генерації штучного снігу 8М31 передбачається не раніше 2006 року. Адже реалізація вищезгаданих проектів, на думку експертів, цілком можлива за 1-2 сезону. У результаті селище виявився б пов'язаних в єдиний гірськолижний комплекс, була б покращена дорога на Тростян.

Ситуацію могло б змінити залучення інвестицій, бо, якщо позбутися від перерахованих недоліків, об'єкт виглядає вельми привабливо в інвестиційному плані. Вигідне географічне положення, залізнична станція з інтенсивним рухом, пряме сполучення з Києвом, Львовом, Харковом, Москвою (в найближчій перспективі - будівництва швидкісної залізниці), розкрученість місця відпочинку і наявність потенційного обслуговуючого персоналу (може бути задіяно доросле населення від Стрия до Воловця), в змозі дати друге дихання гірськолижного курорту.

Перспективною можна вважати гору Писана (1 235 м), розташовану не далеко від Славського. За своїм рельєфним параметрами вона не поступається Тростяну. Тут вже монтується сучасна крісельна дорога вітчизняного виробництва (Харків). Ще одним цікавим місцем є гора Рожанка, де хороші рельєф і Сніжність. Але її освоєння (прокладка доріг, інфраструктура) вимагає значних (десятки мільйонів доларів) інвестицій.

Спортивна база "Тисовець" розташована в 32 км від міста Сколе, в 120 км від Львова, на висоті 1 020 м над рівнем моря. Дорога-серпантин веде наверх все вище і вище, і за перевалом погляду відкривається долина в мовчазному оточенні гір, покритих стрункими, чарівної краси смереками. Сніг тут випадає з початку листопада і лежить до кінця квітня. Тому в Тисовці ідеальні умови для занять зимовими видами спорту: біатлоном, фристайлом, могулом гірськолижними спусками. Специфіка "Тисовця" пояснюється тим, що він був побудований як спортивна база Радянської Армії. Статус армійської бази збережений і понині, хоча на території і побудований комерційний комплекс котеджів. За даними керівництва, комплекс щорічно приймає близько 35 тисяч туристів.

Одноразово на базі можуть відпочити 600 осіб, без урахування тих, хто приїжджає на один день. Від житлових корпусів прямо до гірськолижної траси протягнута канатна дорога завдовжки 1,5 км. Схил обладнаний бугельні підйомники по 800 м. Поряд з котеджами є широкий пологий спуск з бугелем 400 м для початківців.
"Тисовець" в основному орієнтований на представників середнього класу. Він компактний і порівняно однорідний. Денний абонемент на підйомники коштує 30 грн. Доба перебування тут обходяться в 150-200 грн, залежно від умов проживання.
Та обставина, що "Тисовець" не може, скинути тягар військово-тренувальної бази, і його віддаленість від населених пунктів зводить до нуля можливість суттєвих капіталовкладень з боку.

Неподалік від Тисовця, в селі Орянчік, знаходиться гірськолижний комплекс "Звенів". Це порівняно невеликий проект забезпечений двома бугельні підйомники і невеликим готелем на 30 місць. Проте комплекс в сезон відвідує понад 25 тисяч любителів зимових видів спорту, в основному за рахунок туристів вихідного дня зі Львова, денний абонемент на підйомники коштує 50 грн.

На Львівщині на лижах можна по-кататися в селі Тисовець (Сколівський район), селі Розлуч та місті Турка (Турківський район). Сезон - з грудня по березень. Найактивніше курорти Львівщини відвідують кияни, житє чи Західної Україні і поляки.



Джерело: tourua.com

Категорія: Корисне | Додав: grunyk (30.01.2011)
Переглядів: 2020 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Котедж "Карпатська тиша"
 

Copyright grunyk.ucoz.ua © 2025 |