П`ятниця, 24.11.2017, 17:58Головна | Реєстрація | Вхід

Меню сайту

Пошук

Логін:
Пароль:

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Podczas gdy dźwięk buczący rahmansky

Podczas gdy dźwięk buczący rahmansky
Ich publikacja pokazuje jedną z pięknych legend karpackich, który był w polu widzenia wielu badaczy, naukowców. Legenda wyjaśnia, dlaczego istnieją dwa Hucułów pisanka i dlaczego malują znakiem niedokończonej drogi.
"Bom boom-m-m-m - słyszysz? Hush, sir! "- Old gutsul palec do ust i uszu - do kamienia. Człowiek zamyka oczy przez kilka minut leży nieruchomo na ziemi - aby słuchać, co dzieje się w głębi Karpat. A potem zaczyna śpiewać bardzo znane melodie. "Co to jest?" - Ask. "Humming Bells rahmanski" - mówi.
Dwa Wielkanoc
"Na zamówienie bardzo dawna - zaczyna się historia Michaela Vandzhurak Verkhovini - dwa razy Hucułów świętujemy Wielkanoc. Pierwszy - Zmartwychwstanie Chrystusa. A dwadzieścia pięć dni po Wielkanocy - Easter Rahmansky. W tym dniu w górach można usłyszeć muzykę dźwięki - przejdź do niektórych szczytów i spadek na ucho do ziemi. "
wakacje Obidva, wyjaśnia na ściśle powiązane. W dniu Paschy, po rodzinie breakfasting svyachenym, hostessa (właściciel) ma powłokę kościoła konsekrowanego w pisanki i wielkanocne jajka i niech do wody - rzeki lub strumienia. Uważa się, że przez trzy i pół tygodnia ona doplyvet do Ziemi Rahman i powiadamiają o nich, że to niedziela. Ocena i następnie Rahmani wszystkie rahmanski dzwonka.
"Podczas gdy płynie woda shkaralupka, ponownie zamienia się w jajo - dodaje uroku historii, Michael. - A te jaja rozgovlyayutsya Rahmani (zakończyć post - redaktorshu).
Święty - nie święte
Zazwyczaj górali zdaniem Rahmansky Wielkanoc, która jest czwartym środy do niedzieli. Podejmowane są próby w tym dniu nie trudne do zrobienia, nie przerywaj i szyć, nie kopać. Niektóre z nich są wysoko w górach, aby usłyszeć od podstaw dzwoniły. Mówią, że słyszą to nie wszystko. "Dla dużych ziemi grzeszników Nimoy jest" - stawia punkt w jego historii gutsul życia. Coś zmusza nas również przyłożył ucho do kamienia.
Należy powiedzieć, że Rahmansky Wielkanoc - święta, które w Karpatach stopniowo żyją dłużej niż ich. Hucułów Dziś naprawdę powstrzymują się od pracy, ale w większości formalnie dziedziczy tradycje - kilka potrafią wyjaśnić, dlaczego to się robi.
Szczęśliwe Rahmani
 
Legenda Rakhmanov, i są one znane tylko na Ukrainie, ponad tysiąc lat "- pisze antropolog Olexa Voropay w swojej książce" Tradycje narodu ukraińskiego ". Naukowiec uważa, że Rahmansky Wielkanoc jest pozostałością przedchrześcijańskich wierzeń Ukraińców. Na początku ubiegłego wieku, to święto było dość powszechne: jego opisy są gromadzone w Karpatach, na Podole i Lwów, Kijów i obszar Połtawa, Czerkasy i Chersoniu na.
Tłumaczenia zapisane w różnych regionach, różnie wyjaśniać kim są ci Rahmani i gdzie mieszkali. Oświadczeń mieszkańców centralnych regionów Ukrainy, dla Voropay, były te: "Nasz świat jest podzielony na trzy części: niebo, ziemię i podziemie. Głęboko pod ziemią, jak raj, żyć błogosławieni ludzie Rahman. Nie wiem po płycie. Dlatego ludzie muszą poinformować o wystąpieniu z największych na świecie święto Paschy, rzucając w muszli rzeki z pisanki - i żeglowania do Rakhmanov.
W Karpatach, powiedział nieco inaczej. "Povistuyut Hucułów, że Rahmani - to chertsi (mnichów - redaktorsha), tylko Rusnak, są one tak wielkiej wiary, tak jak my - napisał znawca tradycji gutsulsky, autor pięciu objętość" Huzulschyna Vladimir Szuchewycz. - Żyją daleko na wschód od klasztoru, gdzie prowadzić pobożne życie. Dziękujemy im, bo oni odpokutować za grzechy nasze, czczo przez cały rok, skoromnichayut tylko, że Wielkanoc jest podzielony na dwanaście jedno jajo, który doprowadza wodę ... Rahmani - te rzeczy naszej krwi (rodzina), więc osoby starsze prowadzenia na Wielkanoc ścisłe Rahmanskogo szybko.
Прародичі Ukraińców?
Na podstawie materiałów etnograficznych, zwolennicy teorii ariiv Rakhmanov traktować jako naszych dalekich krewnych. Teraz jest kilka sugestii, które mogą mieć tych mitycznych postaci. Na przykład, po aryjskiej diaspory w Indus. Lub społecznych kasty kapłanów, braminów. pokolenia Okremishnim tam, którzy żyją w większości krajów wschodniej praukrainskih terytorium.
Były próby ożywienia obchody Świąt Wielkanocnych w Rahmanskogo nowe wcielenie. to święto kojarzy Neoyazichniki z upamiętnienie prawa duchowe wszechświata. Obrzęd rzucania shkaralupi.z pisanek w rzekach, które płyną do morza, zgodnie z wymiany informacji z sił duchowych przodków.
Siła tradycji
Hucułów mówić prawdę, nie jest zbyt przesiąknięty ich interpretacji mitów. Dla tych, którzy wiedzą mało, i że Rahmansky Wielkanoc z przodków obchodzony jako święty dalekich krewnych - sprawiedliwych i pobożnych ludzi, których modlitwy i uczciwości w ciągu wieków przechowywane Karpat. Magia komunikacji z nich jest malowanie pisanek specjalnych - w skorupce, który jest wrzucany do rzeki, malowane znaki niekończącą się drogą.
Jeden gutsulsky legenda ostrzega, że koniec świata przyjdzie, gdy ani jeden malowane pisanki, gdy powłoka nie pływa w wodzie, gdy nie Rahmani dowiedzieć się o festiwalu i Karpat nie słyszy podziemnego pierścienia. Dlatego co roku górale piszą Jaja i świętować drugi Wielkanocy.
Treść artykułu (Polska)




Котедж "Карпатська тиша"
 

Copyright grunyk.ucoz.ua © 2017 |