П`ятниця, 17.05.2024, 14:21Головна | Реєстрація | Вхід

Меню сайту

Пошук

Логін:
Пароль:

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей
Головна » Статті » Зимовий відпочинок в Карпатах

Школа сноуборду Урок № 3

Ще одна вправа, суть якого відображена у назві. Ти будеш робити зигзагоподібний спуск без зміни канта. Початкове положення аналогічно попереднього вправі. Щоб змусити дошку розпочати рух траверсом, тобто поперек схилу, треба перенести свою вагу вперед, інакше кажучи, завантажити передню ногу. Чим сильніше буде ця завантаження, тим швидше буде розганятися дошка. Рухатися ти будеш на кант по дуже пологій траєкторії, намагаючись не допускть зісковзування, яке ти добре освоїв на минулому уроці. Для зниження швидкості потрібно завантажити задню ногу і дозволити хвоста дошки невелике зісковзування, зване скиданням. Зупинившись, ти підеш у дорогу у зворотному напрямку, рухаючись задній ногою вперед. Не лякайся, це стандартне рух для райдера, зване фейк або світч. Потім знову буде траверс в нормальній стійці, а потім знову в світче - і так далі, поки ти не з'їдеш вниз. Головне завдання цієї вправи - навчитися реально працювати кантом дошки і власною вагою для керування швидкістю при прямому русі траверсом. Тренується на обох Канта, слідкуй короткі траверси з довгими. При виконанні всіх вправ цього уроку остерігайся стандартних помилок: 

• розкантувати, ти не впадеш, як при поперечному сковзанню, адже ти рухаєшся поступально. Але чим більше плоско ти поставиш дошку, тим швидше вона почне розвертатися носом до лінії схилу. Швидкість буде наростати дуже енергійно, скинути хвіст (от ми тебе і в ящірки записали :-) дошки ти не встигнеш, далі фантазуй сам. 

• Не намагайся скинути швидкість простим відхиленням свого тіла назад по ходу дошки. Це інстинктивне рух позбавить тебе контролю над дошкою, в кращому разі ніяк не вплинувши на швидкість руху. На жаль з цієї, найчастішою, помилкою всіх новачків боротися найважче. Залишайся на передній нозі! Поки ти не перестанеш завалюватися на хвіст дошки, жодне твоє рух не буде правильним. 

• Рух траверсом, як по прямій, так і по дузі (наступні вправи) - елемент, який постійно використовується в катанні на сноуборді. Тому дуже важливо відразу виконувати ці вправи в правильній стійці, щоб потім не перевчатися. Зазирни ще раз у голову "Стойка", і поглянь на цю фотографію стійки помилковою. Дуже спокусливо полегшити долю напружено працюють у цих вправах ніг, випрямивши їх, і скористатися своїм задом як противагою. Не роби так! Ефективне катання, а до нього вже рукою подати, в такій стійці неможливо. Ноги повинні працювати! 

Повороти "гірляндою" 

Виконання цієї вправи дуже близько до попереднього, але тільки за формою. Мета його зовсім інша. Тобі належить малювати на схилі не просто зигзаги прямих траверсів, а зигзаги, що складаються з J-поворотів. З вже звичною вихідної позиції ти почнеш свій рух, додавши в нього елемент, від якого ми тебе раніше застерігали. Завантажуючи передню ногу, раскантуйся, постав дошку майже (тобто все-таки не зовсім!) Плоско. У результаті в початковій фазі руху дошка розгорнеться і піде по схилу все крутіше і крутіше, прагнучи до лінії схилу. Але ж ти стартуєш з місця, швидкість невелика, і ти легко знижуєш її, застосовуючи навички J-повороту, тобто закантовиваясь (у цьому положенні - задавлівая п'яти, починаючи з передньої). Пам'ятай, що ініціація повороту - завдання ніг, а не торсу. Це вже дуга, і зниження швидкості відбувається і без зриву хвоста дошки в скид, за рахунок виполажіванія траєкторії. Добре освоївши це рух, ти побачиш, що з його допомогою дошку можна направляти навіть вгору по схилу. Якщо не виходить відразу - гальмуй, завантажуючи задню ногу, як в попередній вправі. Зупинившись, знову повторюй вправу. Опинившись на протилежному краю схилу, сядь на сніг і перекрутити на коліна. Тепер ти будеш робити все теж саме на іншому кант. Тренується на обох Канта, прагнучи якомога менше використовувати скидання. Ти повинен домогтися такого контролю над дошкою в цій вправі, щоб сміливо відпускати дошку зі старту в плоске ковзання прямо вниз по лінії схилу з подальшим переходом в точну дугу без скидання. Останнє легко контролювати по сліду на снігу. Пам'ятай про правильну стійці! Не піддавайся спокусі руху на задньому канті з прямими ногами! Якщо тобі важко тримати ноги напівзігнутими, краще попробуйсогнуть їх ще сильніше, майже присісти - чим нижче твоя стійка, тим нижче твій центр ваги, а значить, ти стійкіша. Та й падати до снігу ближче. Не дарма спортсмени в бордеркросі їдуть саме в такий, дуже низькою, стійці. 

Зміна канта 

Зміні канта в усіх підручниках присвячуються самі багатослівні роз'яснення. І не випадково. Цей елемент катання викликає у новачків великі труднощі, але ж значення його - основне. Ефективна робота ніг, рук та корпусу райдера, правильне використання власного ваги і сил інерції в момент енергійної карвінгової перекантовкі - найважливіший і найкрасивіший елемент стильного силового катання на сноуборді. Про як! Але тільки справа в тому, що робота з освоєння цієї складної техніки у тебе ще далеко попереду. Ми поговоримо про неї на наступних уроках. А зараз твоя задача просто навчитися змінювати кант. І завдання це тобою вже вирішена - якщо ти добре освоїв попередні вправи. Справа в тому, що ніяких нових рухів для виконання простій перекантовкі тобі не знадобиться. По суті справи, щоб навчитися переходити на інший кант, тобі треба просто об'єднати деякі твої навички. Ти не поспішаючи рухаєшся траверсом, потім плавно опускаєш дошку майже плоско на схил. Вже звичним для тебе рухом дошка починає розвертатися носом до лінії схилу, швидкість - рости, серце - тікати в п'яти. Серце спокійно і стійка залишається правильною? Тоді тобі не складе труднощів дозволити дошці встати точно по лінії схилу, а потім, як в "гірлянді", спокійно перейти в дугу, тільки вже на іншому кант - адже якщо дошка їде точно вниз, то яка різниця, в який бік повертати. Але легко сказати "дошка встане по лінії схилу", насправді вона буде їхати, причому їхати швидко розганяючись. Виходить, головне і єдине перешкода, яка тобі треба подолати в цій вправі - твій страх. Не дозволяй йому зіпсувати твою стійку! Не поспішай! Прискорити вхід в просту перекантовування складно. А ось вихід з неї вже на іншому кант і скидання швидкості так і тягне прискорити за рахунок скидання хвоста дошки. Негарно, але доволі ефективно. І все ж, прагни до правильної дузі, нехай навіть за рахунок значного збільшення її розмірів. Згодом алгоритм перекантовкі буде ставати для тебе все більш звичним, буде зростати швидкість, будуть зменшуватися дуги, і скоро ти зрозумієш, що всі ці віражі, скиди, траверси та перекантовкі потрібні не для того, щоб боротися зі швидкістю, а зовсім навпаки - для того, щоб їхати якомога швидше, щоб, не втрачаючи контролю над дошкою, витиснути з неї максимум. Про це - на наступних уроках.

Категорія: Зимовий відпочинок в Карпатах | Додав: grunyk (26.01.2011)
Переглядів: 530 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Котедж "Карпатська тиша"
 

Copyright grunyk.ucoz.ua © 2024 |