П`ятниця, 17.05.2024, 11:28Головна | Реєстрація | Вхід

Меню сайту

Пошук

Логін:
Пароль:

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей
Головна » Статті » Зимовий відпочинок в Карпатах

Школа сноуборду Урок № 5

Що таке карвінг? Строго кажучи, це стиль катання на сноуборді, спрямований на досягнення максимальних абсолютно контрольованих швидкостей. Завзяті прихильники цього стилю користуються спеціальними карвінговимі дошками з жорсткими черевиками, дуже сильно розгортають кріплення по ходу дошки, вважають за краще щільні, добре випрасувані ратраком схили. Для цих хлопців проводяться відповідні змагання, так звані "жорсткі" дисципліни - паралельний слалом і слалом-гігант. 

Що таке карвінгова техніка? Якщо спробувати дати їй точне визначення, вийде приблизно наступне: карвінг - стиль проходження віражів без скидання дошки. Ніс і хвіст дошки рухаються по абсолютно однаковою траєкторії, кант ефективно працює по всій довжині без поперечного прослизання. За райдером залишається тонкий різаний дугоподібний слід без викидів снігу по сторонах. 

Чужна ця техніка простому райдеру? Ще й як! Саме ця техніка і є єдино правильною. Так, ти вже вмієш без падінь долати схили, спритно користуєшся скиданням, але цього мало! Справжній драйв катання на сноуборді можна відчути лише впевнено контролюючи дошку на будь-якій швидкості. 

Чим же відрізняється ефективний поворот від вже освоєного тобою звичайного? Крім вже зазначеного відсутності скидання, існує ще одне, не менш важливе, відмінність. Якщо раніше ти використовував для зміни канта плоске ведення дошки вниз по лінії схилу, то тепер твоє завдання буде майже зворотній - використати момент перетину лінії схилу для максимальної закантовки. Змінити ж кант тобі доведеться дещо раніше, у завершальній фазі руху траверсом. 

Завантаження і розвантаження 

Секрет ефективного руху на сноуборді полягає в вмілій роботі власною вагою. Правильна різана дуга - результат точно дозованого тобою зусилля, прикладеного до дошки і переданого нею на робочий кант. Це зусилля називається завантаженням дошки. Його складовими є твоя вага і відцентрова сила, видавлюються тебе назовні дуги. Єдина постійна величина тут - якраз твоя вага. З відцентровою силою все складніше. Вона залежить від швидкості і радіуса повороту. Чим сильніше завантажена дошка, тим більше її вигин (а значить менше миттєвий радіус канти), і тим крутіше поворот. Але менший радіус повороту означає збільшення відцентрової сили, і тобі доведеться сильніше нахилитися усередину траєкторії. Правильно завантажити дошку означає знайти точний баланс швидкості, положення тіла і радіусу дуги. 

А що ж потрібно для перекантовкі? Напевно ти вже здогадався.Розвантаження - такий же важливий технічний елемент катання, як і завантаження. Якщо пам'ятаєш, ми вже говорили про складність прискорення простий перекантовкі. Але зараз мова про ефективне методі. Різка розвантаження "відриває" дошку від схилу, роблячи можливими досить енергійні розвороти. Цей прийом цілком застосовний і в простій перекантуванні, але це ні до чого. Ти, шляхом удосконалення вже освоєної тобою техніки початківців, будеш продвігатьсяся вперед у вивченні техніки ефективною. 

Перший, по суті, найпростіший спосіб розвантаження ти вже знаєш. Це перехід в плоске ведення. Навантаження, що доводилася до цього на кант, миттєво розподіляється по всій площині дошки. Але для енергійних маневрів цього мало. 

Другий спосіб розвантажити дошку - різко підтягти її ногами до себе, знизивши передачу на дошку своєї ваги і відцентрової сили. Зовні це рух виглядає майже не відрізняються від присідання, а у разі використання в простому повороті, практично, і є присіданням. Але ведучи силову дугу ти, як уже говорилося, завантажуєш дошку, продавлюєш її ногами, як би відштовхуючи її від себе. Значить, в цьому випадку для розвантаження ти будеш саме підтягувати дошку до себе, і рух це буде більше схоже на угрупування. 

Третій спосіб розвантаження - використання рельєфу схилу. Різке збільшення крутизни схилу, навіть за рахунок невеликої ями, також призводить до розвантаження дошки, адже твій центр ваги за інерцією продовжує рухатися по колишній траєкторії. Май це на увазі, набравшись досвіду "читання" схилу, ти зможеш використовувати таке розвантаження для перекантовкі, та й для інших цілей. 

Техніка руху 

Прийоми катання на сноуборді, про які ми говоримо зараз, будуть формувати твоє майстерність райдера. Все, чого ти навчився раніше, сприймай як базу для освоєння карвінгу. Деталі техніки енергійного катання на дошці різних райдерів відрізняються. Немає двох абсолютно однакових людей - так само немає і двох абсолютно однаково рухаються райдерів. Твоя анатомія, структура твого м'язового каркаса, особливості роботи твого вестибулярного апарату - все це впливає на твою техніку. Не дивуйся, якщо почуєш від різних райдерів не дуже схожі описи техніки, що використовується ними для карвінгу. Не дивлячись на помітні відмінності в стилі катання, всі вони використовують один і той же алгоритм руху. Твоє завдання зараз - не просто вивчити якийсь новий набір рухів. Ти повинен, зрозумівши і освоївши загальні принципи силового катання, виробити свій власний стиль, зручний і природний саме для тебе. 

Для початку тобі краще повернутися на рівний, широкий і пологий схил з гарним викочуванням. Взагалі, як ми вже говорили, карвінгові катання дозволяє контролювати швидкість, не знижуючи її. Тому зараз для тебе так важлива нова установка: не гасити швидкість, а використовувати.Тобі доведеться подолати черговий психологічний бар'єр і "відпустити" дошку. Пологий схил дозволить тобі їхати не надто швидко. Почни спуск на такій висоті схилу, яка не лякає тебе. Початок руху - звичайний дугоподібний траверс. Не допускай скидання, стеж за стійкою, не гаси швидкість! У той момент, коли раніше ти просто ставив дошку плоско на схил для початку перекантовкі, зроби те ж рух, доповнивши його угрупованням. Відчувши, що дошка почала розгортатися до лінії схилу, перенеси центр ваги свого тіла на іншу її сторону, тобто вниз по напрямку схилу і всередину повороту. Раніше для цього ти чекав, поки дошка встане точно по лінії схилу, і все відбудеться само собою. У простому повороті випереджальний рух призвело б до втрати рівноваги, але зараз, використовуючи наявну швидкість, ти негайно почнеш задавлівать протилежний кант - не чекаючи, поки дошка розгорнеться носом на лінію схилу. З точки зору простого повороту виникає парадоксальна ситуація: дошка ще не перетнула лінію схилу, і ти рухаєшся на нижньому по відношенню до гори канті. Але ефективне використання відцентрової сили утримує тебе від падіння, а навантажений кант (адже ти його задавлівать!) Ріже дугу в бік лінії схилу і припиняє її, поступово переходячи в траверс. Ось, власне, ти й виконав ефективний поворот. Попереду аналогічний на іншому кант.Кілька додаткових рад. 

• На перших порах не поспішай з перекантування. Почни переносити центр ваги трохи раніше, ніж ти робив це в простому повороті. У міру тренування швидкість буде рости, і випереджаюче дію ти будеш намагатися починати все раніше і раніше. 

• Швидше за все, спочатку ти не зможеш уникнути скидання дошки в віражі. Намагайся позбутися цього недоліку! Спосіб все той же - рівномірна завантаження обох ніг. 

• Не розпрямляв ноги! Ноги повинні постійно працювати, згинаючись на вході у віраж і розпрямляючись в момент ведення дуги, досить значно при русі на передньому канті і зовсім небагато - на задньому, але ніколи до кінця! 

• Залишайся на передній нозі, спробуй підігнути заднє коліно під переднє, це дасть тобі правильну поздовжню развесовку. 

• Уникай довгих виполажівающіхся траверсів, вони позбавляють тебе відчуття циклічно повторюваних коливальних рухів - віражів, не дають правильно скористатися швидкістю. Закінчивши один розворот, відразу переходь до іншого. 

• Не намагайся відразу робити дуже короткі дуги, починай з досить великих, поступово намагаючись зменшувати радіус повороту. 

Що ж, теорія перед тобою. Ще раз хочеться підкреслити - це не вправу для початківця, це справжня техніка володіння сноубордом, яку ти будеш тепер відточувати завжди. Адже досконалості немає межі!Поглянь ще раз на вже згадуваний нами слід, який залишають на снігу досвідчені Карвер. Точні різані дуги, дотичній до яких буде лінія схилу, найчастіше зовсім без траверсів і слідів дошки на снігу в момент перекантовкі - розвантаження перетворюється на майже стрибок з канта на кант. Тренуйся! Навіть якщо ти не плануєш займатися карвінгом, добивайся ефективного володіння кантом. Врешті-решт тобі самому вирішувати, в якій техніці спускатися в кожному конкретному випадку - швидко або не поспішаючи, різаної дугою або скиданням, а може бути взагалі зарядити по прямій в плоскому веденні. Просто все це треба навчитися робити. 
Категорія: Зимовий відпочинок в Карпатах | Додав: grunyk (26.01.2011)
Переглядів: 602 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Котедж "Карпатська тиша"
 

Copyright grunyk.ucoz.ua © 2024 |