П`ятниця, 26.04.2024, 07:12 | Головна | Реєстрація | Вхід |
Відпочинкова садиба "Ґруник" Котедж "Карпатська тиша" | |
Меню сайтуПошук |
Оздоблення дерев'яних садиб 13
Після чистового обточування деталь, не знімаючи з верстата шліфують абразивними шкурками різної зернистості. При цьому швидкість обертання деталі зменшують: зерна абразиву краще врізаються в деревину і шліфування відбувається швидше. Підручник знімають. Намотувати шкурку на деталь не рекомендується. Для твердих порід застосовують дрібнозернисту шкурку № 6—10, а для м'яких № 10—16. Необхідно стежити, щоб не стерлись кантики, виступи/ та інші гострі деталі (краї). Можна використовувати й пемзу: бавов-нянопаперову тканину змотують олією або оліфою і обсипають порошком з пемзи. Тканину висушують і шліфують як шкуркою. Циліндричні поверхні шліфують натягнутими на дощечки шліфувальними шкурками. М Після шліфування вироби протирають тканиною, потім полірують політурами. За бажанням вироби тонують, випалюють на них і орнаментальні композиції, інкрустують*! Прикрашають також мозаїкою з дерева, розписами, різьбою тощо. Виточені деталі, які мають самостійне значення, полірують, не знімаючи з токарного верстата — кожею або сухим хвощем, кінським волосом .Політури наносять тампонами з вовняної або бавовня-нопаперової тканини. Наповнюють тампон політурою через кілька проходів, а якщо деталь велика, то й частіше. При поліруванні підручник із верстата знімають. Маленькі вироби не полірують, їх вкривають лаком. Негустий лак наносять пензлем або тампоном. Перед лакуванням добре покрити виріб гарячим розчином столярного клею, а після його висихання ретельно зачистити. Лак наносять два рази. Наступний раз після висихання. Точені вироби покривають сумішшю воску і скипідару або бензину (5 : 1)Гарячу суміш (розігріту на водяній бані) наносять на оброблювану поверхню. Коли вона прохолоне, включають верстат і натирають деталь сукном до блиску. Фарбування виробів роблять з попередньою ґрунтовкою білилами, розведеними оліфою (краще натуральною). Після висихання ґрунтовки наносять фарбу у кілька шарів.Виточування на токарному верстаті вимагає постійної уваги і дотримання правил безпеки. Перед роботою необхідно перевірити • справність його частин, особливо тих, що обертаються, та електромотора. Приступаючи до роботи, слід надійно закріпити заготовку в патроні або в центрах, затиснувши її задньою бабкою. Заготовку балансують при включеному 1 верстаті. Опірна скоба підручника встановлюється, не далі ВИТОЧУВАННЯ ДЕЯКИХ ВИРОБІВ Найпростішими виробами є ручки для інструменту, кілочки для вішалок, кеглі, підставки для настільної лампи. Наприклад, при виточуванні кілочка для вішалки матеріалом може бути береза. З однієї заготовки можна виготовити кілька кілочків. Для розмічування використовують гребінку. У Заготовку обточують реєром. і мейселем до потрібного діаметра, а потім розмічають деталі. Після підрізки та шліфування деталі, її відрізають стамескою (після зупинки верстата). Рукоятки для інструменту виготовляють так само, з тією різницею, що контур рукоятки має криволінійну форму і його контролюють шаблоном. Кегля — складніша фігура. Тут поєднуються форми циліндра, конуса, диска з закругленням і кулі. В першу чергу виточують заготовку 1 і проводять чисто-ву обробку поверхні по найбільшому діаметру. Потім розмічають гребінкою або к циркулем з точністю до 0,3— "і Розмічають і видовбують у циліндричній частині ніжки три симетричних отвори 20 X 60 під кутом 120° один до одного. В них вставляють розніжки, змазавши місця епоксидним клеєм. Після зачищення місць кріплення розніжок на виступ ніжки надівають кришку (з клеєм) і весь виріб покривають 2— З рази нітролаком (НЦ-222 або НЦ-218), безколірним лаком (АК-156) або масляним. Рами для дзеркал та картин невеликих розмірів виготовляють переважно з товстих дошок або із склеєних заготовок (рис. 73). На планшайбі визначають ширину, заготовку торцюють, потім її проточують по ширині (діаметр ДВЕРІ Розміщення дверей має бути таким, щоб створювати найбільш зручний і короткий зв'язок між окремими кімнатами будинку. Вони бувають одно- і двостулкові, шириною 0,8—0,9 м і висотою 1,6—2 м.Найбільш поширена прямокутна форма дверей, хоча в будинках кінця XIX і початку XX ст., зокрема в Полтавській області, застосовувались й шестикутні прорізи та двері. Щоб двері були міцними і жорсткими, їх закріплюють металевими завісами, які одночасно служать і для навішування дверей. Завіси з зовнішнього боку іноді є одним з основних елементів прикраси дверейї Місцеві майстри — ковалі надавали завісам найрізноманітнішої форми (рис. 75, 76). Проміжок (щілина) між обв'язкою дверей і стіною закривається 4наличником, виготовленим4з дощок товщиною ЗО мм та шалівок товщиною Такі двері називаються набірними. Набиті планки не тільки красиво декррують двері, а й роблять їх більш жорсткими. Вони менш деформуються, краще зберігаються. У кінці XIX ст. під впливом міської архітектури в селах з'явились фільончасті двері — більш легкі й жорсткі. Характерною особливістю цих дверей є декоративна обробка (рис. 84, 85). Внутрішні двері між кімнатами, а також зовнішні двері веранд часто мають засклені частини (рис. 86). Переплетення на фоні скла, візерунки є одним із засобів їх архітектурного оздоблення. Фрамуга над дверима не тільки забезпечує освітлення сіней (рис. 87, 88), а й є засобом декоративного оздоблення. На Буковині, наприклад, накладне плетиво зовні вкриває все скло. Надає входу в будинок певної парадності. Істотне значення в кольоровому оздобленні житла має фарбування дверей, вікон і веранд. Найчастіше фарбують набірні та фільончасті двері. Це має і практичне значення, оскільки шпаклівка і фарба заповнюють щілини між планками, захищаючи обшивку від руйнівного впливу атмосферних опадів. Народні майстри рідко задовольняються одноколірним фарбуванням дверей. По основному фону цегляно-червоному, темно-зеленому, коричневому — окремі профільовані елементи фарбуються у білий, червоний, синій або інший яскравий колір, які підкреслюють характер композиції площини дверей. В інших випадках виділяються лише розетки. Фарбування ч зовнішніх дверей яскравими інтенсивними тонами надає їм привабливості. Контрастне поєднання тонів набірних дверей робить їх одним з найвиразніших елементів оздоблення. Велика увага приділяється завершальній частині дверей, зокрема верхній частині наличника.
|
Котедж "Карпатська тиша" Copyright grunyk.ucoz.ua © 2024 | |